Με τη Lufthansa έχω πραγματοποιήσει αρκετές πτήσεις τα τελευταία χρόνια, όλες εντός Ευρώπης. Ως επί το πλείστον για προορισμούς εντός Γερμανίας αλλά και μία φορά ως ενδιάμεσο σταθμό και έχοντας τελικό προορισμό το Λονδίνο. Για το τελευταίο αυτό ταξίδι θα διαβάσεις την εμπειρία μου.
Αν λοιπόν ταξιδεύεις με Lufthansa από Αθήνα προς Γερμανία ή από Γερμανία προς Ευρώπη, το πιθανότερο είναι οτι θα ταξιδέψεις με το Airbus A321. Είπαμε οτι δεν έχει καμία ουσιαστική διαφορά με το μικρό του αδελφάκι Α320, απλώς το αναφέρω.
Στο αεροδρόμιο τηρείται σαφώς προτεραιότητα εισόδου στο αεροσκάφος ενώ το πλήρωμα σε υποδέχεται φιλικά και με χαμόγελο (και μιλώντας τα Αγγλικά με τεράστια διάθεση και ικανότητα). Η Business Class στο Α321 προσφέρει διάταξη 2-2 με το μεσαίο κάθισμα πάντα κενό. Μπορείς να εκμεταλευθείς την επιφάνεια από το σταθερό τραπεζάκι στο μεσαίο κάθισμα για να ακουμπήσεις το οτιδήποτε, ενώ σαφώς μπορείς να εκμεταλευθείς και το τραπέζι μπροστά από το μεσαίο κάθισμα (πχ την ώρα του φαγητού να ακουμπήσεις εκεί το τάμπλετ σου). Όλοι αυτοί οι χώροι φυσικά μειώνονται στο μισό αν δίπλα σου κάθεται άλλος οπότε αυτομάτως αποκτά δικαίωμα χρήσης και εκμετάλευσης των χώρων αυτών.
Το σέρβις σε γενικές γραμμές είναι καλό και γρήγορο, χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζει σε κάτι. Αμέσως μετά την απογείωση θα μοιραστεί κατάλογος για το φαγητό και τα διαθέσιμα ποτά και το πλήρωμα θα πάρει την παραγγελία σου για το τι θες να πιείς και να φας. Πριν σερβιριστεί το φαγητό θα απολαύσεις το ποτό σου με καλής ποιότητας ξηρούς καρπούς.
Το φαγητό -και στις δύο πτήσεις- ήταν αρκετά πλούσιο. Αρχικό, σαλάτα, επιλογή ανάμεσα σε δύο ζεστά πιάτα και γλυκό συνέθεταν το μενού προς Μόναχο ενώ μία πολύ δελεαστική σαλάτα Νισουάζ μαζί με γλυκό ήταν αυτό που πρόσφερε η Lufthansa στην -μικρότερης διάρκειας- πτήση για Λονδίνο. Και στις δύο πτήσεις το πλήρωμα με ρώτησε αν ήθελα επιπλέον κρασί ενώ στο τέλος και των δύο γευμάτων ήπια και καφέ (εξαιρετικός by the way).
Στην πτήση προς Μόναχο το Α321 ήταν εφοδιασμένο με τον απαιτούμενο εξοπλισμό και υποδομή και έτσι προσέφερε πρόσβαση στο internet σε όποιον το επιθυμούσε. Σε κάθε περίπτωση και ασχέτως θέσης η πρόσβαση ήταν επί πληρωμή. Ήταν διαθέσιμα τρία διαφορετικά πακέτα πρόσβασης (3,7,12 ευρώ) και η πληρωμή μπορούσε να γίνει με κάρτα ή μίλια (δεν ήταν σαφές αν τα μίλια έπρεπε να είναι υποχρεωτικά Lufthansa ή μπορούσαν να είναι και άλλης εταιρείας Star Alliance). Δεν δοκίμασα την υπηρεσία οπότε δεν έχω και άποψη για την ποιότητα πρόσβασης
Συμπέρασμα: Η Lufthansa προσφέρει ένα πολύ καλό -για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα- πακέτο business class σε πολύ δελεαστικές τιμές. Λάβε υπ’ όψιν ωστόσο πως αρκετές πτήσεις business έχουν κωδικό Ρ ο οποίος δεν δίνει μίλια.