Ο Covid-19 εκτός των αερομεταφορών επηρεάζει εξίσου σημαντικά και το κεφάλαιο διαμονή. Στο άρθρο αυτό θα βρεις χρήσιμες πληροφορίες γύρω από το πως οι παίκτες του χώρου αντιμετωπίζουν το θέμα.
Στο κεφάλαιο Covid-19 και διαμονή έχουμε τρεις διακριτές κατηγορίες & περιπτώσεις κρατήσεων, η κάθε μία εκ’ των οποίων έχει και ελαφρώς διαφορετικές πολιτικές. Πιο συγκεκριμένα:
1. Συστήματα & Πλατφόρμες Κρατήσεων (Booking.com, Hotels.com)
Αν η κράτησή σου έχει γίνει με δωρεάν ακύρωση, τότε σαφώς και ακυρώνεις με ασφάλεια, αρκεί να το κάνεις πριν την καταληκτική -για την κράτησή σου- ημερομηνία. Αν η κράτησή σου έχει γίνει με προπληρωμή ή με καταβολή προκαταβολής, τότε τα πάντα εξαρτώνται από το κατάλυμα και πόσο διάθεση έχει να επιστρέψει όλο το ποσό που έχει εισπράξει (ή μέρος αυτού). Πιο συγκεκριμένα η Booking.com στο σχετικό “Covid-19 & διαμονή” ερώτημα αναφέρει αυτολεξεί πως:
-
- Συνήθως ισχύει χρέωση για την ακύρωση κράτησης με μη επιστρέψιμη τιμή. Ωστόσο, μπορεί να έχετε τη δυνατότητα να ζητήσετε δωρεάν ακύρωση κατά τη διαχειρίση της κράτησής σας. Αποστέλλεται αίτημα στο κατάλυμα, το οποίο αποφασίζει εάν θα χρεώσει ακυρωτικά ή όχι. Δεν μπορείτε να αλλάξετε ημερομηνίες σε κράτηση με μη επιστρέψιμη τιμή, αλλά εάν γίνει δεκτό το αίτημά σας για μη καταβολή ακυρωτικών, μπορείτε να κάνετε ξανά κράτηση για τις ημερομηνίες της επιλογής σας.
- Εάν η κράτησή σας δεν μπορεί πλέον να ακυρωθεί δωρεάν ή είναι με μη επιστρέψιμη χρέωση, μπορεί να χρεωθείτε έξοδα ακύρωσης. Τα καταλύματα μπορούν επίσης να σας δώσουν τη δυνατότητα να αλλάξετε τις ημερομηνίες της κράτησής σας χωρίς επιπλέον κόστος, οπότε είναι καλό να επικοινωνήσετε με το κατάλυμα για να δείτε εάν αυτό είναι εφικτό..
- Εάν η κράτησή σας επηρεάστηκε από γεγονότα που σχετίζονται με τον Κορονοϊό, όπως τα κλείσιμο των συνόρων ή οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που επιβάλλονται από τις αρχές, και δεν μπορεί πλέον να ακυρωθεί δωρεάν ή είναι με μη επιστρέψιμη χρέωση, συνδεθείτε για να δείτε τις επιλογές διαχείρισης της κράτησης.
Κάτι ανάλογο ισχύει τόσο στο Hotels.com αλλά και αλλού. Καταλαβαίνεις λοιπόν πως σε περιπτώσεις ακύρωσης τα πάντα εξαρτώνται από το κατάλυμα και όχι από την πλατφόρμα κράτησης.
2. Αλυσίδες Ξενοδοχείων
Στις μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων ισχύει -όπως και στις πλατφόρμες κρατήσεων- πως οι κρατήσεις με δικαίωμα ακύρωσης είναι τροποποιήσμες ή μπορούν να ακυρωθούν χωρίς κυρώσεις. Επιπλέον, ισχύουν τα εξής:
-
- Marriott: Η αλυσίδα προσφέρει κανονικά αλλαγές ή δωρεάν ακύρωση στο 100% για όλες τις υπάρχουσες κρατήσεις που έχουν γίνει με prepaid rates, μέχρι και 24 ώρες πριν την αναμενόμενη μέρα άφιξης του πελάτη και εφ’ όσον η αλλαγή ή η ακύρωση γίνεται μέχρι τις 30/6/2020. Το ίδιο ισχύει και για τυχόν νέες κρατήσεις που θα πραγματοποιούνται μέχρι και 30/6 και θα αφορούν οποιοδήποτε μελλοντική διαμονή. Ενδέχεται να εξαιρούνται διαμονές σε ξενοδοχεία κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων events ή διαμονές κατά τη διάρκεια πολύ υψηλών περιόδων. Σε κάθε περίπτωση η Marriott συμβουλεύει να μελετήσεις τις πληροφορίες ναύλου κατά τη διάρκεια της κράτησης ή της όποιας αλλαγής θες να κάνεις. Αναλυτικές πληροφορίες εδώ.
- IHG: H αλυσίδα προσφέρει κανονικά δυνατότητα πλήρους ακύρωσης και χωρίς ακυρωτικά κόστη για υπάρχουσες και νέες κρατήσεις και για διαμονές μέχρι τα τέλη Απριλίου. Για μετά τις 30 Απριλίου, όλοι οι ναύλοι είναι της λογικής best flexible rate και άρα μπορούν να αλλαχθούν ή να ακυρωθούν χωρίς πρόβλημα. Αναλυτικές πληροφορίες εδώ.
- Hilton: Ισχύει πάνω-κάτω οτι και στη Marriott. Πιο συγκεκριμένα, όλες οι υφιστάμενες κρατήσεις (ακόμα και αυτές που περιγράφονται ως non cancellable) που αφορούν αφίξεις μέχρι και τις 30/6, μπορούν να αλλαχθούν ή να ακυρωθούν στο 100% τους και χωρίς ακυρωτικές χρεώσεις, αρκεί αυτό να γίνει το αργότερο 24 ώρες πριν την προγραμματισμένη ημερα άφιξης του πελάτη. Το ίδιο ισχύει και για τυχόν νέες κρατήσεις που θα πραγματοποιούνται μέχρι και 30/6 και θα αφορούν οποιαδήποτε μελλοντική διαμονή. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
- Hyatt: Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο σύνθετα. Πιο συγκεκριμένα ισχύει οτι:
- Όλες οι υφιστάμενες κρατήσεις (ακόμα και οι advance purchase) που έχουν
πραγματοποιηθεί πριν τις 13/3 και αφορούν αφίξεις στο διάστημα 14/3-30/4/2020 αλλάζονται ή ακυρώνονται στο 100% και χωρίς ακυρωτικές χρεώσεις, αρκεί αυτό να γίνει το αργότερο 24 ώρες πριν την άφιξη του πελάτη στο ξενοδοχείο.Update 4/4/2020: πραγματοποιηθεί πριν την 1/4 και αφορούν αφίξεις μέχρι και τις 30/6/2020 αλλάζονται ή ακυρώνονται στο 100% και χωρίς ακυρωτικές χρεώσεις, αρκεί αυτό να γίνει το αργότερο 24 ώρες πριν την άφιξη του πελάτη στο ξενοδοχείο. - Όλες οι νέες κρατήσεις (ακόμα και οι advance purchase) που θα γίνουν
στο διάστημα 13/3-30/4 και θα αφορούν οποιοδήποτε μελλοντικό χρονικό διάστημα, μπορούν να τροποποιηθούν ή και να ακυρωθούν στο 100% και χωρίς ακυρωτικές χρεώσεις. Προϋπόθεση η όιποια ενέργεια να γίνει το αργότερο 24 ώρες πριν την άφιξη του πελάτη στο ξενοδοχείο.Update 4/4/2020: στο διάστημα 2/4-30/6 και θα αφορούν οποιοδήποτε μελλοντικό χρονικό διάστημα, μπορούν να τροποποιηθούν ή και να ακυρωθούν στο 100% και χωρίς ακυρωτικές χρεώσεις. Προϋπόθεση η όιποια ενέργεια να γίνει το αργότερο 24 ώρες πριν την άφιξη του πελάτη στο ξενοδοχείο. - Όσοι πελάτες έχουν ήδη στα χέρια τους Advance Purchase κρατήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί πριν τις 8 Μαρτίου και αφορούν διαμονές πριν τις 30/6, επιπρόσθετα του δικαιώματος ακύρωσης ή αλλαγής δικαιούνται να πάρουν -ως αποζημίωση- 10.000 πόντους στο πρόγραμμα πιστότητας της Hyatt (απαιτείται ειδική αίτηση). Αναλυτικές πληροφορίες εδώ.
- Όλες οι υφιστάμενες κρατήσεις (ακόμα και οι advance purchase) που έχουν
-
- Accor Hotels: Εδώ ισχύουν τα εξής: Η γενική οδηγία της Accor λέει οτι αν έχεις κράτηση σε non-flexible rate για τον μήνα Απρίλιο, δικαιούσαι να την αλλάξεις (αλλά όχι να την ακυρώσεις) μέχρι και για ένα χρόνο μετά και χωρίς χρέωση. Απαιτείται επικοινωνία με το ξενοδοχείο ενώ ενδεχομένως να προκύπτει διαφορά ναύλου. Για περιοχές για τις οποίες ισχύουν -μετά από κυβερνητική απόφαση- μερικοί ή ολικοί ταξιδιωτικοί περιορισμοί, ισχύουν τα εξής:
-
-
- Ευρωπη & Ηνωμένο Βασίλειο (εκτός Γαλλίας & Ιταλίας): Κρατήσεις που αφορούν το διάστημα μέχρι Απριλίου-Μαϊου 2020 αλλάζονται (μέχρι και για ένα χρόνο μετά) ή ακυρώνονται χωρίς ακυρωτικά ή άλλες επιβαρύνσεις. Απαιτείται απ’ ευθείας επικοινωνία σου με το ξενοδοχείο που έχεις επιλέξει.
- Γαλλία: Για κρατήσεις μέχρι και 15/9/2020, ακυρώνεις μεν αλλά δεν παίρνεις πίσω τα χρήματά σου αλλά ένα credit voucher στο 100% της αξίας της κράτησής σου, το οποίο μπορείς να χρησιμοποιήσεις μέχρι και 18 μήνες μετά. Απαιτείται επικοινωνία με το ξενοδοχείο ενώ το credit voucher πρέπει να χρησιμοποιηθεί στο ίδιο ξενοδοχείο.
- Ιταλία: Για κρατήσεις μέχρι και 3 Απριλίου (!!!) μπορείς -όμοια με τη Γαλλία- να ακυρώσεις και να πάρεις credit voucher. Όλα αυτά υποχρεωτικά και μόνο μέσω επικοινωνίας με το ξενοδοχείο που έχεις επιλέξει. Δεν είναι σαφές τι ισχύει για κρατήσεις που έχουν γίνει για μετά τις 3 Απριλίου.
-
Αναλυτικές πληροφορίες για τα όσα προσφέρει η Accor εδώ.
3. Μεμονωμένα ξενοδοχεία, καταλύματα, rooms to let
Σε αυτές τις περιπτώσεις, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να έχεις προπληρώσει μέρος ή όλο το συμφωνημένο ποσό για τη διαμονή σου. Οπότε χρειάζεται σαφώς επικοινωνία με το ξενοδοχείο ή το κατάλυμα και…διαπραγμάτευση για την όποια επιστροφή χρημάτων (αν το ξενοδοχείο δεν έχει από μόνο του ορίσει κάποια ιδιαίτερη πολιτική επιστροφής χρημάτων). Αν πάλι έχεις κάνει κράτηση χωρίς προκαταβολή (λογική flexible rate) τότε βεβαιώσου πως θα ακυρώσεις την κράτησή σου έγκαιρα για να μην βρεθείς σε απρόοπτες εκπλήξεις βάσει των όρων κράτησης.
Όπως βλέπεις, το κεφάλαιο Covid-19 και διαμονή δεν είναι τόσο άσχημο όσο μπορεί να φανταζόσουν. Αναλόγως του τι έχεις κλείσει, μπορείς να πάρεις πίσω όλα σου τα χρήματα, οπότε δεν θα βγεις χαμένος στο οικονομικό σκέλος. Χρειάζεται όμως διαρκής παρακολούθηση των επίσημων πηγών πληροφόρησης προκειμένου να είσαι σίγουρος οτι αυτό που ισχύει σήμερα λόγω Covid-19 στη διαμονή, θα ισχύει και τη μέρα που θα επιχειρήσεις να τροποποιήσεις ή να ακυρώσεις την κράτησή σου. Τέλος, σε οτι αφορά τις αερομεταφορές, εδώ θα διαβάσεις τι ισχύει για την Aegean Airlines ενώ εδώ θα βρεις λινκ σχετικά με το τι ισχύει για τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου σχετικά με το θέμα του Covid-19.