Όταν θες να σχεδιάσεις ένα ταξίδι (είτε μιλάμε για κάτι μικρό και κοντινό είτε για κάτι μεγάλο και μακρυνό), τα πρώτα δύο ζητήματα που θα σε απασχολήσουν είναι το πως θα πας και το που θα μείνεις, ή αλλοιώς, τα αεροπορικά εισιτήρια και το ξενοδοχείο. Σε αυτό το άρθρο θα βρεις πολλές πρακτικές πληροφορίες και λύσεις για να κάνεις τη ζωή σου ευκολότερη και στα δύο αυτά ζητήματα.
Ξεκινώντας, να σου πω οτι στο άρθρο αυτό θα σου παραθέσω πληροφορίες και λύσεις που εγώ χρησιμοποιώ και έχω καταλήξει οτι κάνουν τη ζωή μου εύκολη και τα όσα αγοράζω πιο value for money. Δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν και άλλες λύσεις ή υπηρεσίες. Προσωπικά ωστόσο έχω βολευτεί με τα παρακάτω και τα χρησιμοποιώ τακτικά.Σε οτι αφορά πτήσεις, ένας πρώτος έλεγχος διαθέσιμων πτήσεων και τιμών γίνεται χρησιμοποιώντας κάποιο από τα εργαλεία Skyscanner, Kayak, Momondo & Google Flights. Όλα τα παραπάνω εργαλεία είναι πολύ ευέλικτα και παραμετροποιήσιμα σε οτι αφορά τις επιλογές πτήσεων (επιλογή ή απόριψη συγκεκριμένων εταιρειών, επιλογές για ώρα αναχώρησης ή άφιξης ή διάρκεια stopover, σορτάρισμα με βάση κόστος ή διάρκεια πτήσης), γρήγορα στην εξεύρεση αποτελεσμάτων και προσφέρουν πολύ καλλά apps για το κινητό (εξαίρεση το Google Flights). Όλα προσφέρουν και σύνδεση με το site της εκάστοτε αεροπορικής ή του όποιου ταξιδιωτικού γραφείου για ολοκλήρωση της αγοράς αυτού που ψάχνεις. Προσωπικά μιλώντας, ποτέ δεν προχωράω σε τέτοια αγορά. Αφού έχω επιλέξει την πτήση με την οποία θα ταξιδέψω, θα προβώ σε αγορά απ’ ευθείας από το site της εταιρείας και ποτέ μέσω price comparison site ή agregator. Υπάρχουν φυσικά και περιπτώσεις όπου είτε επειδή το ταξίδι είναι μικρό και οι επιλογές πτήσεων λίγες και συγκεκριμένες, είτε επειδή επιλέγω συγκεκριμένη αεροπορική για τους όποιους λόγους, η όλη έρευνα να πραγματοποιείται απ’ ευθείας στο site της εταιρείας και όχι σε agregator. Επιπλέον, να σου πω οτι παρακολουθώ τακτικά τα newsletters επιλεγμένων αεροπορικών εταιρειών για ενημέρωση γύρω από επερχόμενες προσφορές.
Τέλος, πριν προβώ στην τελική αγορά -και προκειμένου να κρίνω αν η επιλογή μου είναι η πιο συμφέρουσα- θα ελέγξω και τι ύψους μίλια παίρνω από την πτήση. Υπάρχουν πτήσεις πολύ πολύ οικονομικές μεν αλλά με κατηγορία ναύλου τέτοια που δίνουν ελάχιστα ή ακόμα και καθόλου μίλια (πχ κατηγορία ναύλου Ρ στη Lufthansa). Αν η πτήση που έχω επιλέξει εκτελείται με Aegean ή άλλη Star Alliance εταιρεία, χρησιμοποιώ αυτό εδώ το άκρως αξιόπιστο εργαλείο για να ξέρω τι έχω να περιμένω στον Miles & Bonus λογαριασμό μου. Αν πάλι είναι πιθανόν να ταξιδέψω με ΒΑ ή άλλη Oneworld εταιρεία, κάνω έλεγχο μιλίων με το επίσημο εργαλείο της ΒΑ.
Σε οτι αφορά ξενοδοχεία, μία πρώτη βασική έρευνα γίνεται στο αγαπημένο Booking.com. To κριτήριο επιλογής καταλύματος δεν περιλαμβάνει μόνο την παράμετρο του κόστους αλλά και άλλες μεταβλητές όπως η απόσταση από το κέντρο της πόλης ή από βασικά τουριστικά αξιοθέατα, το αν το κόστος περιλαμβάνει πρωϊνό ή άλλες χρεώσιμες παροχές και -τέλος- αν η κράτηση μπορεί να ακυρωθεί. Το Booking.con το χρησιμοποιώ ως εργαλείο και για κράτηση. Παρ’ όλα αυτά, τον τελευταίο καιρό έχω δει πως αν χρησιμοποιήσω απ’ ευθείας το site του ξενοδοχείου ή της αλυσίδας στην οποία ανήκει, τότε η τιμή που θα πετύχω θα είναι κατάτι χαμηλότερη ενώ -σε συγεκριμένες περιπτώσεις- παίρνω και πόντους στο πρόγραμμα πιστότητας της αλυσίδας. Παράλληλα λοιπόν με την έρευνα στο booking.com, υπάρχει και μία μικρότερη σε κάποιες από τις μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων (Marriott, IHG, Melia, Hyatt, Wyndham, AccorHotels) για έλεγχο τυχόν αξιόλογων τιμών ή/και προσφορών. Αν τελικά καταλήξω σε ξενοδοχείο από κάποιο δίκτυο ή αλυσίδα, θα κάνω την κράτηση από εκεί. Τέλος, να σου πω πως αν και όλα τα sites ελέγχουν πτήσεων που ανέφερα πιο πάνω περιλαμβάνουν και αντίστοιχο ψάξιμο και έλεγχο ξενοδοχείων, προσωπικά δεν τα χρησιμοποιώ καθώς τα θεωρώ άβολα.
Με δεδομένο λοιπόν οτι έχω καταλήξει στο ποιό θα είναι το επόμενό μου ταξίδι, τα παραπάνω sites αποτελούν για εμένα τα σημεία από τα οποία ξεκινάει ο σχεδιασμός του στο πρακτικό σκέλος (πως θα πάω, που θα μείνω). Σαφώς και υπάρχει το τεράστιο σκέλος που ακούει στην περιγραφή “πότε είναι η καλύτερη περίοδος να πάω, τι να δω, πως να κυκλοφορήσω, που να φάω” αλλά αυτά είναι ένα άλλο τεράστιο κεφάλαιο συζήτησης.